Pokud se vám na dovolené porouchá auto, nezoufejte. Pomůže vám havarijní pojištění nebo povinné ručení.
Na dovolenou, zvlášť v zimě, byste se měli vydat autem, které jste si předtím pořádně technicky zkontrolovali, zda je schopné zvládnout dlouhou cestu. Přesto se může stát, že se vám na cestě stane porucha.
Pojišťovny radí poruchu na vozidle, která nastane v zahraničí, řešit v první řadě přes havarijní pojištění. Tam máte vždy zaplacenou asistenční službu, která by vám měla pomoci radami, ale i při zabezpečení opravy poruchy auta na místě, nebo při jeho odtahu do nejbližšího servisu.
Jak postupovat při poruše
Pokud vás zradí auto, zavolejte nejprve operátorovi v asistenční službě. Nadiktujete mu údaje o pojistné smlouvě, o vás a základní údaje o vašem autě (evidenční číslo a model vozidla). Operátor se zeptá také na kontaktní telefonní číslo, počet cestujících ve vozidle, detailní místo nehody a důvod nepojízdnosti vozidla. Pak se řídíte pokyny operátora. Podle závažnosti poruchy se pojišťovna rozhodne, zda vám dá auto opravit na místě (pokud se jedná o jednodušší opravu), nebo jej dá odtáhnout do nejbližšího servisu. Tam si však opravu už většinou hradíte sami. Doklady o zaplacení si určitě odložte, abyste je při nároku na proplacení mohli odevzdat pojišťovně.
Náhradní auto z půjčovny pouze někdy
Pokud byste auto měli poškozené tak, že se nedá zprovoznit a potřebuje delší opravu, nespoléhejte na to, že vám pojišťovna automaticky proplatí i náklady na zapůjčení náhradního auta. To dostanete, jen pokud máte sjednáno i pojištění náhradního vozidla.