V roce 2000 se Evropská unie zasadila novým zákonem o snížení vypouštění škodlivých emisí na pozemních komunikacích a zaměřila se přímo na naftové motory, které jsou z tohoto hlediska nejškodlivější. Ve své podstatě dnes nekoupíte žádné moderní naftové vozidlo, které by nedisponovalo filtrem pevných částic. Tento filtr zachycuje mikroskopické saze, které se jinak dokážou dostat až do těch nejjemnějších struktur plic. Jak už to tak bývá, tak se každý filtr jednoho dne zanese a přestane sloužit. V tomto článku se zaměříme, co obnáší renovace.
Z počátku byl tento problém velmi častý. První filtry v oběhu nedokázali přežít více jak 100 tisíc kilometrů a jejich výměna stála i 100 tisíc korun. Majitelé naftových vozů se tak velmi často dostávali do dluhové pasti a o tento typ vozidel se snižoval zájem. Teprve až s příchodem kvalitnějších filtrů a technologií se jejich životnost prodloužila a celková výměna nebyla nutná.
Jak probíhá samočištění DPF?
Každé moderní naftové vozidlo je vybaveno samo regeneračním systémem. Jakmile se rozsvítí kontrolka filtru pevných částic, nepanikařte. Automobil vám dává najevo, že je nutné vyjet na rychlostní silnici a navýšit rychlost. Udržte svou rychlost v konstantním průběhu několik minut a filtr se pak vypálí. To však nejde dělat donekonečna a jednoho dne je nutné zajet na kontrolu do speciálního servisu. Ještě před tím, než se rozhodnete pro výměnu, zkuste vyzkoušet moderní technologii v podobě renovace. Péče o auto je v tomto ohledu velmi důležitá, jelikož podceňováním a přehlížením prvotních signálů této problematiky vás může přijít velmi draho.
Renovace DPF
Renovace filtru pevných částic je určitou možností, jak se vyhnout nesmyslné investici do filtru úplně nového. Cena tohoto komponentu se liší v závislosti na tipu vozidla a v některých případech se může vyšplhat až na deseti tisícové hodnoty. Právě z těchto důvodů se lidé snaží ušetřit všemi dostupnými prostředky a renovace je jedním z nich.
Podívejme se, jak renovace probíhá. Kromě odborného vyčištění se zde objevuje ještě možnost podstoupení moderní technologie v podobě HeatAir. Tato technologie zabývající se prodloužením životnosti stávajícího filtru dokáže ušetřit finanční prostředky v souvislosti s nákupem filtru nového. Systém se zaměřuje na pečlivé vyčištění všech kanálků pod dohledem měřících přístrojů.
Odstranění filtru pevných částic
Ano, odstranění filtru pevných částic je možné a dokonce dokáže odstranit i problémy s pojízdností vozidla. Na českém trhu existuje mnoho míst, kde vám filtr za menší poplatek odstraní, ovšem z dlouhodobého hlediska to není žádné pozitivní řešení. V zahraničí vás mohou poslat do nejbližšího servisu, kde vám pod policejním dohledem zkontrolují, zda se filtr pevných částic ve vašem voze nachází. U nás se takové kroky nepraktikují, ale jednoho dne budete muset na kontrolu technické způsobilosti, kde technici tento nedostatek odhalí. S takovým vozem vás pak na silnici nepustí.
A jak je to s náhradním vozidlem?
Představa, že vaše vozidlo zůstane v servisu přes nic nebo několik dnů je velice nepříjemná zvláště pak, když vůz potřebujete ke každodenním povinnostem. Nárok na náhradní vozidlo samozřejmě máte. Každý servis vám ho musí nabídnout. Vždy dostanete podobné vozidlo tomu, které v servisu ponecháte. To znamená, že za Fábii získáte například Golfa.