Většina lidí si myslí, že k potlačení hluku pocházejícího od vozovky/pneumatik stačí kvalitní odhlučnění podběhů. Bohužel tomu není úplně tak. Razantního snížení míry hluku od vozovky dosáhnete teprve až prostřednictvím kompletního odhlučnění kufru a podlahy.
Jen ono totiž v kombinaci s precizním odhlučněním podběhů přinese kýžený efekt a povede ke snížení hluku od pneumatik na minimum.
Podlaha se v drtivé většině případů odhlučňuje třemi vrstvami materiálu – antivibračním, akustickým a protihlukovým.
Odhlučňovací materiály
Antivibrační materiál slouží ke zpevnění spodní části automobilu. Díky zpevnění butylovým materiálem se po podlaze nese méně plechového hluku, jenž by jinak pronikal do kabiny vozu.
Účelem akustického materiálu je rozštěpení již vzniklého hluku, a to díky otevřené struktuře pěnového povrchu samotného materiálu.
Jako materiál protihlukový většinou používáme 2mm materiál značky STP, jenž působí jako jakási guma-poslední bariéra bránící hluku v průniku do interiéru. Lze ji chápat jako třetí stupeň obrany proti hluku. Dokonce i samotný materiál, jenž používáme na dílně, se jmenuje STP Noiseblock – blokáda hluku.
U kufru platí v podstatě totéž, nicméně na některých místech je nutné zvolit nepatrně odlišný přístup s využitím jiného typu materiálů.
Podběhy jsou pak místy, jež od vozovky propouštějí nejvíce hluku a jako takové vyžadují silnější antivibrační materiál než interiérové části vozu.
Akustické ošetření podběhů navíc nesmí absorbovat vodu z vozovky, v opačném případě totiž hrozí razantní snížení celkové účinnosti ošetření a klesá životnost protihlukových materiálů. Právě z tohoto důvodu používáme speciální akustický materiál, jenž nesaje vodu, a aplikujeme ho na antivibrační materiál na samotném plastovém podběhu. Vzniká tak druhá vrstva ochrany, jež brání šíření hluku od písku, kamínků, soli apod.
Na samotné podběhy a na výše zmíněný silnější antivibrační materiál aplikujeme tento voděodolný materiál také, čímž místy dosahujeme i 4vrstvé protihlukové ochrany.
Chcete-li proto výrazně snížit hluk od vozovky/pneumatik ve vašem voze, kromě podběhů bude nutné odhlučnit také kufr spolu s podlahou, tedy celou spodní část automobilu.
Kdo je StP?
StP je evropský výrobce odhlučňovacích a tlumících materiálů do automobilů, jenž na trhu působí již od roku 1996. Díky dlouholeté tradici jsou jeho výrobky na opravdu špičkové úrovni, což vám potvrdí i technici z dílny 2din.cz.



Zpět na seznam článků