Cesta do USA je pro Čechy stále ještě výjimečnou událostí. Když se naskytla příležitost, zpestřili jsme si ji osedláním skutečné Ameriky.
Týdenní putování po východním pobřeží jsme na začátku října 2011 absolvovali v aktuálním provedení šestiválcového Dodge Charger.
Klasik
Dodge patří do poslední trojice značek, které americký Chrysler dokázal, s vydatnou pomocí Fiatu, udržet při životě. Rolí Dodge je mít v nabídce jednodušší, cenově dostupná, ale přesto nějak výjimečná auta, a být tak alternativou k prestižnějšímu Chrysleru a terénnímu Jeepu. Je to současně velký konkurent lidových Chevroletů a Fordů.
Charger je největší sedan jaký Dodge dnes v USA nabízí. Jeho kořeny sice sahají do slavné éry pony-cars, jenže jeho současná existence je zároveň ukázkou ambicí, které nejmenší z velké trojky pořád ještě má.
O čem je teď řeč? O prostém faktu, že tento pětimetrový (!) sedan má klasické uspořádání hnacího řetězce – tedy motor uložený vpředu podélně a pohon zadních kol. Před mnoha lety americký standard, ještě nedávno technika dostupná u většiny amerických značek, ale dnes už spíše vzácnost! Vždyť zadokolky dnes už nekoupíte například u Cadillaku, Lincolnu, ani u Buicku!
Pokračování naleznete na webu Auto.cz: Charger 3,6 VVT
Autor: Ondřej Láník


Zpět na seznam článků