Jako první krok je potřeba sundat pneumatiku z náboje kola. Než však začneme, měli bychom auto dobře zajistit pomocí klínů, zatáhnout ruční brzdu a vypnout motor. Poté se vůz musí zvednout, přičemž není důležité, jestli pomocí zvedací plošiny nebo obyčejného zvedáku. V dalším kroku se totiž musí sundat zadní pneu.
Za tímto účelem použijeme vhodný klíč a odstraníme nejprve šrouby, které spojují kolo s nábojem, a poté demontujeme pneumatiku. Po provedení tohoto úkonu je třeba povolit šroub na brzdě. K tomu nám poslouží hvězdicový klíč č. 30. Odstraníme ochranný kryt bubnové brzdy a odložíme jej stranou. Pak můžeme za pomoci kleští odstranit upevňovací prvky brzdových destiček. Jedná se o veškeré díly, které drží destičky na místě, včetně šroubů, pružin atd. Pomocí klíče č. 32 je navíc nutné vyšroubovat středový šroub pod nábojem kola. I tuto součástku si následně odložíme a zaznamenáme si vykonané kroky, abychom později dokázali vše zase sestavit v opačném pořadí.
Nyní můžeme vyndat brzdové destičky jako takové. K tomu je vezmeme do obou rukou a kleštěmi opatrně odpojíme lanko ruční brzdy. Samotné destičky jsou drženy ve správné poloze pomocí rámové konstrukce. Abychom je mohli vyměnit, musíme postupně odstranit napínací pružiny a upevňovací prvky, dokud nemáme v rukou pouze destičky.
Důležité: Všechny prvky, které tak postupně demontujeme, bychom si měli pečlivě rozmístit, abychom si při opětovném sestavování bubnové brzdy mohli vzpomenout na jejich správnou polohu a pořadí.
Video převzato ze stránky autodoc.cz
Potom je třeba celou tuto konstrukci znovu smontovat. To v podstatě znamená, že všechny díly sestavíme v obráceném pořadí, dokud nebudou obě brzdové destičky opět správně upnuty. Pak je vložíme zpět do bubnu. Předtím je ovšem potřeba dbát na to, aby se odstranila případná špína a jiné rušivé faktory. Jeden po druhém znovu utáhneme šrouby, vložíme pružiny a nakonec namontujeme i náboj kola. Následuje ochranný kryt bubnové brzdy a nakonec samotné kolo.
Důležité: Při utahování šroubů nezapomeňte použít momentový klíč. Ten vám umožní dotáhnout je určeným napětím, aniž by došlo k poškození jejich závitů nebo materiálu v jejich okolí. Platí to obzvlášť pro kola.
Až bude všechno zpět na svém místě, měli byste provést krátkou zkušební jízdu. Otestujte nové součástky, a pokud vše bude fungovat k vaší spokojenosti, znovu zastavte a v případě potřeby ještě trochu dotáhněte šrouby na kolech. Podle použitého materiálu a kvality komponentů, stylu jízdy a péče o vozidlo je vhodné kontrolovat destičky každých 30 000 km a nejpozději po najetí 50 000 km je vyměnit za nové.