Na uvedení faceliftu Škoda Karoq čekala řada lidí s poměrně velkými očekáváními. Jistým změnám pak vůz skutečně dostál a většinu z nich je možné hodnotit kladně. Najdou se však i takové změny, které byly přijaty s rozpaky. Pojďte se tedy podívat, co nová Škoda Karoq nabízí svým řidičům a dalším cestujícím.
Co zaujme na první pohled?
Když se podíváte na původní verzi Škoda Karoq a tou po faceliftu, najdete hned na první pohled podstatné rozdíly. Výrazné změny jsou zřetelné v oblasti masky a předních světlometů. Přední maska dostala širší šestihranný formát díky čemuž působí vůz mohutněji.
Naopak světlomety pak získaly užší profil a díky tomu má vůz poněkud agresivnější vzhled, což však k celkovým proporcím tohoto sebevědomého vozu ladí. Po vzoru dalších modelů značky Škoda se již jedná o LED světlomety řady Matrix LED.
Z bočního pohledu zaujmou jistě hranaté podběhy, které podtrhují celkový koncept vozidla. Silueta vozu se pak nejvýrazněji proměnila v prostoru spoileru nad zadním oknem. Spoiler je nyní delší a praktické finlety po jeho stranách zlepšují obtékání vzduchu.
Aby bylo dosaženo lepší spotřeby, bylo potřeba zapracovat i na aerodynamice vozu. Díky přepracovanému přednímu nárazníku s clonami Air Curtain, které usměrňují proudění kolem předních kol, se součinitel odporu vzduchu o pár procent snížil.
I interiér vám má však co nabídnout. Nehledejte zde žádné výrazné designové prvky, ale především funkční řešení pro každodenní provoz. Linie jsou tak čisté bez zbytečných složitostí. I tak se zde však schovává řada pokročilých funkcí, které můžete ovládat jednak hlasem, ale i díky 8 palcovému dotykovému palubnímu počítači.
Kromě toho vás jistě potěší pohodlná přední sedadla, která jsou výškově nastavitelná, která navíc disponují nastavitelnou bederní opěrkou. Překvapí vás i chytrá zadní sedadla, se kterými můžete manipulovat na tolik, že si hravě vytvoříte z vašeho SUV menší dodávku.
V jakých motorizacích je nová Škoda Karoq nabízena?
Zatím Škoda Karoq nenásleduje aktuální trendy a je tak stále dodávána pouze na tradiční paliva diesel a benzín, což řada lidí jistě ocení. V současné době si můžete Škodu Karoq pořídit v 7 různých motorizacích s objemem motoru od 1.0 l po 2.0 l s výkonem od 81 do 110 kW.
U modelu Karoq Sportline je k dispozici výkon úctyhodných 140 kW. Samozřejmě, si můžete zvolit, zda byste raději sedmistupňovou automatickou převodovku nebo zůstanete věrní manuální šestistupňové.
Jaké jsou k dispozici výbavové linie?
Nyní si můžete vybrat z pěti stupňů výbavy, a to Ambition, Style, Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Řadu zákazníků napříč celosvětovými trhy však zaskočilo, že v nabídce nové Škody Karoq chybí levnější výbavové linie.
Zejména v zahraničních médiích se můžete setkat s rozporuplnými reakcemi na tento krok, ale pokud si spočítáte původní cenu nižší výbavy modelu Karoq a přičtete cenu za výbavu, kterou nyní Karoq přináší, zjistíte, že vlastně i něco ušetříte.
Co se „naštěstí“ nezměnilo
Nejen díky svým jízdním vlastnostem, ale i nabízeným objemem zůstává Škoda Karoq stále především praktickým rodinným SUV, které vyniká solidní kvalitou a řadou chytrých doplňků v rámci konceptu Simply Clever. Můžete se tak těšit na drobnosti, které vám každodenní cestování zpříjemní, jako jsou snadno přístupné body pro připojení dětské autosedačky isofix, odnímatelná zadní přihrádka nebo oboustranná podložka do kufru.
Za rozumnou cenu tak můžete získat spolehlivý vůz, který vám poslouží v provozu ve městě, ale i na dálnicích. Závodníka však od tohoto modelu neočekávejte. Místo toho se u Karoqu dočkáte řady úsporných a rozumných motorů.






