Jak se obecně ví, malé SUV Škoda Kamiq Monte Carlo nepatří zrovna k oblíbeným firemním vozům, na druhou stranu u soukromých osob se jedná o velmi oblíbený rodinný vůz z mladoboleslavské automobilky. Co vám tento model přináší? Zkusili jsme ho za vás otestovat!
Co můžete od modelu Škoda Kamiq Monte Carlo očekávat?
Na trhu naleznete tři rozdílné verze Škody Kamiq Monte Carlo, a to Ambition s tříválcovým turbomotorem o objemu 1.0 l s výkonem 85 kW a točivým momentem 200 Nm pohánějící přední kola prostřednictvím 7 stupňové dvouspojkové automatické převodovky.
Dále pak Ambition+ s 1,5 litrovým čtyřválcovým turbodmychadlem o výkonu 110 kW a 250 Nm. A pak je zde testované Monte Carlo se stejným motorem jako Ambition +, ale s automatickou DSG převodovkou, možností volby jízdního režimu s adaptabilním odpružením a dalšími vychytávkami.
Exteriér vozu
Verze Monte Carlo disponuje pouze černými detaily, nenajdete zde žádný chrom. V kombinaci s 12 možnými základními barvami vypadá fantasticky. S LED světlomety ve standardní výbavě může mít menší světelné jednotky než vozy s halogeny, což mu dává zcela odlišný vzhled přední části. Navíc i 17” černo stříbrná kola taky sedí. Na to, že jde v reálu o crossover, je to vyšší a zároveň velmi pohledný vůz.
Interiér vozu
Povedenému interiéru vozu by bylo možné věnovat i samostatný článek. Zde se však zmíníme hlavně o velmi povedeném polstrování sedadel, které zaujme na první pohled. Pohodlí, které poskytují je pak oproti řadě vozů až překvapivé.
Za zmínku pak jistě stojí i celoskleněná střecha, která je z vnější strany ztmavená, aby vás ochránila před sluncem. Za opravdu horkých dní pak můžete použít roletu. Co se týče zavazadlového prostoru tak je opravdu velký, dosahuje objemu 400 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 395 l.
Jak se Škoda Kamiq Monte Carlo chová na silnici?
Oproti konkurenčním SUV vozům se Škoda Kamiq Monte Carlo výrazně odlišuje svou energetičností a hbitostí. Řízení vozu je velmi rychlé a zároveň lehké, takže vůz působí ovladatelněji než většina jeho kolegů.
Kamiq má 7 stupňovou dvouspojkovou DSG převodovku, která řadí rychle a hladce. Může se však stát dojde k trhavému řazení při nízkých otáčkách a zařazení zpátečky může trvat o zlomek déle, než byste čekali. To je však dáno obecnými vlastnostmi DSG převodovek.
Ve městě i v kopcích se jistě stane Kamiq Monte Carlo pohodovým parťákem, každého řidiče. V městském provozu trochu zamrzí Start/Stop systém, který reaguje příliš rychle.
4 jízdní režimy pro vysoký cestovní komfort
Skvělou vlastností pak jsou 4 rozličné jízdní režimy, ze kterých si vybere každý řidič. Eco režim, trochu omezuje výkon a změkčuje plyn, aby podpořil efektivnější starty. Režim Normal, je překvapivě rychlý a Sport vás pak naplno zarazí do sedačky, jeho řízení i odpružení jsou však dokonalé. V režimu Individual si pak můžete pohrát si s mnoha nastaveními.
I když je výrobcem uváděna kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km, nám se ji nepodařilo stáhnout pod 6,7 l. Možné však je, že se s vozem musíte více sžít.





Zpět na seznam článků