Trápí vás při delších cestách ve vašem voze nepříjemný hluk, který vám znemožňuje poslechnout si rádio nebo si jen tak popovídat s ostatními pasažéry? Neslyšíte přes všechen ten randál vlastní myšlenky? Pak vězte, že se jedná o poměrně častý problém, který trápí velké množství řidičů.
Jak hluk vzniká
Nepříjemný hluk v kabině automobilu bývá způsobován celou řadu faktorů. Na začátek je dobré zmínit konstrukční vlastnosti auta, kdy jsou třeba dodávky nebo kombíky vlivem zvýšeného aerodynamického odporu hlučnější než sedany či hatchbacky. Hluk ze zavazadlového prostoru má zde k pasažérům zcela volnou cestu. Rámus a nejrůznější vibrace se do auta dostávají skrz podlahu a podběhy, důležitým faktorem jsou zde kola, respektive velikost ráfku a kvalita obutí.
Dále je zde hlučný agregát v přední části vozu nebo třeba nedostatečně kvalitní materiály dveří, které dovnitř propouštějí více podnětů, než by bylo zdrávo. Důležitým vodítkem je zde i cena nebo třída auta – zpravidla platí, že vozy nižších tříd a levnějších značek bývají hlučnější, protože se výrobce na tento problém jednoduše příliš nesoustředí. U dražších a těžších aut pak platí, že jsou odhlučněná trochu lépe.
Řešení
Nyní jsme už nakousli řešení tohoto problému – kompletní odhlučnění vozu. Co obnáší a jaký bude jeho efekt? V rámci kompletního odhlučnění se technici zaměřují hned na několik oblastí – motor, mezimotorový prostor, dveře (odhlučnění dveří), podlahu, kufr, podběhy (odhlučnění podběhů) a střechu. Práce obvykle obnáší aplikaci tří vrstev materiálu, tedy protihlukového, akustického a antivibračního, samozřejmě v místech, kde je to možné.
V případě dveří, kde je postup trochu jiný a aplikuje se mimo jiné speciální akustická pěna, má kompletní odhlučnění ještě jednu důležitou výhodu – vede ke zkvalitnění zvukového projevu audio výbavy. Při správně odvedené práci si budete moci naplno vychutnat vaše oblíbené songy, přičemž míra hluku v kabině vašeho vozu klesne až o 40 %.



Zpět na seznam článků