Je správné zaměřit se na kvalitu.
Ne každé auto má tažné zařízení už z výroby. Takzvaná koule, jak se mu lidově také říká, může být objednána už u automobilky, ve formě příplatkové výbavy. Není to ale jediná možnost, jak tažné zařízení na autě mít. Pokud jím váš plechový miláček aktuálně nedisponuje, neztrácejte hlavu. Nové auto kvůli tomu kupovat nemusíte, stačí dokoupit a nechat namontovat pouze tento doplněk. A na co hledět při koupi?
Cena není vždy rozhodujícím faktorem
Mnoho lidí při výběru hledí jenom na jednu jedinou věc. A tou je cena. Čím nižší, tím považují nákup za lepší volbu. Tažné zařízení cena se tak stává jednou z nejhledanějších frází. Jít ale nutně jenom po nejnižší ceně, to se nemusí vždy vyplatit. Známé přísloví říká, že nikdo není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci. Co hrozí, když vás zajímá pouze částka a nic jiného?
Problémy s kvalitou
Když je něco extrémně levné, není to samo sebou. Ano, cenu může snížit dobrá technologie výroby, i levná pracovní síla. Stejně tak ale cenu může snižovat použití materiál. Ten je sice levný, ale kvalitativně nemusí vyhovovat. Pamatujte na to, že k tažnému zařízení mnohdy zapřáhnete celkem těžký vlek, nebo ho zatížíte nosičem kol. A je třeba, aby takovou zátěž vydrželo. Ne na pár jízd, ale dlouhodobě.
Homologace
Na auto si dnes nelze namontovat cokoliv. Aby bylo možné jakýkoliv díl použít, a aby bylo možné s daným vozem vyrazit legálně do provozu, je třeba, aby konkrétní díly měly homologaci. To se týká také tažného zařízení. Pokud jde o nehomologované, může to být problém. Nejenom v případě STK, ale i ve chvíli, kdy dojde k problémům a začne vyšetřování o tom, zda tažné splňuje to, co má.
Normy
Nejenom klasická homologace je to, o co by se měl zájemce o koupi tažného zařízení zajímat. Opomenout nelze také různé EU normy. Ty jsou jistotou, že lze „kouli“ používat nejenom u nás, ale lze s takovým vozem bez obav vyrazit i za hranice.
Zdroj obrázku:
Gabor Tinz / Shutterstock.com