Ráj gum - pneumatiky         Ráj veteránů - inzerce veteránů
Reklama:    Army shop     |     Alu kola levně     |     Sportovní vozy     |     Ráj veteránů     |     Alu disky     |     ( Vaše reklama zde? )

 

 

 

( Váš banner zde? )

logo

Škoda Octavia 1,6 TDI DSG

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit auto +
Ráj aut
novinky v nabídce
katalog prodejců
rady při koupi
vážné nehody
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj veteránů - inzerce veteránůužitečné odkazy
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu
podpořte nás

Povinné ručení online
Při výběru pojištění jednejte chytře s ePojištěním
Kované brány a ploty
Přední český výrobce kovaných plotů a vjezdových bran. Široký výběr.

Právě jste si koupili auto a hledáte povinné ručení srovnání? Stačí si vše srovnat u Porovnej24.cz

Potřebujete porovnat havarijní pojištění? Využijte náš nástroj.

Porovnat mužete také povinné ručení snadno a rychle online.

Nejlevnější povinné ručení od Uspory.cz.

Dřevostavby na klíč.

Ekonomické stavby.

Domy na klíč.


( Vaše reklama zde? )


Články
Jak nejlépe financovat koupi automobilu?
Připravte svůj automobil na zimní období a vyhněte se nehodám na silnici
Převod vozidla od 1.1.2016
další články
Doporučujeme prodejce

JS Autocentrum s.r.o.

MOTOR HOLDING a. s.

VIP CAR s.r.o.

Skladové vozy v České republice


Škoda Octavia 1,6 TDI DSG

Nový základní naftový motor to v Octavii nemá lehké. Je následníkem takřka legendárního čtyřválce 1,9 TDI PD, který si přes řadu negativ získal mezi zákazníky mnoho příznivců. Dnes musí stejnou práci odvést motor s menším zdvihovým objemem, kterému ještě v rozletu brání standardní filtr pevných částic. Generační rozdíl tkví v systému vstřikování paliva. Místo systému čerpadlo-tryska zaujal perspektivnější common-rail (1600 bar), který se mezitím stal standardem napříč automobilovými turbodiesely.

 

Hodnocení moderní šestnáctistovky v Octavii nemůžeme začít jinak, než odstavcem věnovaným hlučnosti. Ta se v celém otáčkovém spektru proti staršímu PD snížila. Motor je kultivovaný i po studeném startu, i když měkkosti chodu francouzských motorů VW zatím nedosahuje. Po mohutných vibracích při startování nebo vypnutí motoru, a po dunění zatížené devatenáctistovky na dálnici, není ani památky.

 

Přítomnost písmen TDI na zadním víku stále spolehlivě odhadnete i z interiéru. Akustickou atmosféru uvnitř vozu to však nenarušuje. Sofistikovanější uložení agregátu v karoserii znamená mj. i nižší hluk a vibrace proti stejně motorizované Fabii.

 

Konec je i s výbušností, kterou uměl předvádět motor 1,9 TDI PD kolem 2000 min-1. Stejně výkonná (77 kW) i stejně silná (250 Nm) šestnáctistovka má plynulejší charakteristiku, točivý moment vrcholí už v 1500 min-1 a je konstantní až do 2500 min-1. Praxe je trochu prozaičtější. To, co výrobce slibuje při maximálním zatížení (250 Nm mezi 1500 a 2500 min-1) se k vám při částečném sešlápnutí plynu jen tak nedostane. Při náhlém stlačení akcelerátoru nedojde k okamžitému skokovému nárůstu hnací síly, jako jsme byli zvyklí dříve, ale místo toho motor začíná plynule zrychlovat, jako by snad ani nebyl přeplňovaný. Určit skutečný okamžik nástupu turbodmychadla je dost obtížné, výrazněji začíná motor akcelerovat kolem 1800 min-1, ale toho schopen až do vyšších otáček, přes 4000 min-1.

 

Zatímco s předchůdcem byla dostupná pětistupňová nebo šestistupňová převodovka (ve verzi 4x4, resp. jako DSG), s common-railem je výběr překvapivě zúžen. Šestistupňová skříň, která patří k elementárním konstrukčním prvkům, ovlivňujícím pozitivně spotřebu paliva, pro motor 1,6 TDI CR (77 kW) není v Octavii dodávána ani za příplatek. Kdo chce efektivněji využívat charakteristiku svého TDI, musí připlatit nemalých 55 tisíc korun za sedmistupňové DSG se dvěma suchými spojkami.

 

Jednodušší DSG se sedmi stupni je určeno pro motory s nejvyšším točivým momentem 250 Nm, a tak je její spojení s motorem 1,6 TDI na horní technické hranici. V provozu se rozdíl proti šestistupňovému DSG projevuje především během rozjezdů do kopce, při popojíždění v koloně a při podřazování, kdy spojky nezvládají svou práci tak komfortně, jak by člověk od automatu za 55 tisíc čekal. Týká se to hlavně situací, kdy s autem řidič nespolupracuje, šlape na pedály, jak jej napadá a chce po autu, aby vše ostatní zařídilo.

 

Pokračování naleznete na webu Auto.cz: Škoda Octavia 1,6 TDI DSG

 

Autor: Ondřej Láník



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tuto nehodu

 
Fotogalerie:

Škoda Octavia 1,6 TDI DSG
Škoda Octavia 1,6 TDI DSG

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 


Zpět na seznam článků








 


© 2016   Ráj aut   |   kontakty   |   nápověda   |   Sdílejte tento web s přáteli   |     |  





Hledáte nejlevnější autopůjčovnu? Auto Vám půjčí krátkodobě i dlouhodobě autopůjčovna taggart.cz Praha za nejlepší ceny v ČR!



Škoda Octavia 1,6 TDI DSG - Ráj aut | Prodej, bazar



Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie pro analýzu, individuální obsah a reklamy.