Auto s nataženou střechou moc elegance nepobralo. Od hrany oken dolů je vše v pořádku, zůstaly typické kliky, světlomety i mohutná maska chladiče. Šedočerná plátěná střecha ale na první pohled plní skutečně hlavně funkci ochrany posádky, pohledná je podstatně méně. Její tvar, díky němuž je auto oproti původní verzi nižší o více než 6 cm skrývá ovšem jednu podstatnou výhodu: ač je to neuvěřitelné, vůz i s tímto omezením neztratil téměř nic na své pověstné výškové prostornosti.
Pootočením rukojeti nad čelním sklem (identické s VW New Beetle Cabrio) a stiskem nenápadného tlačítka na středovém panelu lze střechu během cca 15 vteřin složit, čímž vynikne vše, kvůli čemu si kabriolet kupujeme. Až do skryté úrovně lze elektricky stáhnout i jednotlivá boční okénka, kvůli absenci „jednotícího“ tlačítka je ale nutno zapojit všechny prsty a spínače v horní čísti středového panelu obsloužit jednotlivě.
V otevřeném voze hned napoprvé zaujme pevný ochranný oblouk nad hlavami cestujících, lakovaný v barvě karoserie. Esteticky ochranný oblouk samozřejmě ruší, ale na druhou stranu výrazně zvyšuje bezpečnost při převrácení a také tuhost karoserie. Dveře jsou oproti uzavřené karosářské verzi pochopitelně jen dvoje a narostla jim délka i hmotnost. Díky tomu je manipulace s nimi trochu obtížnější, na druhou stranu ale umožňují dobrý přístup k zadnímu dvojsedadlu. Světlé kožené čalounění sice prostor opticky zvětšuje, v praktickém provozu se zde pohodlně usadí jen dvě menší osoby.
Pokračování naleznete na webu Auto.cz: Chrysler PT Cruiser Cabrio
Autor: Ondřej Šuch